Narzędzia
Menu lewe
Czy wiesz, że ...
Chocimir z Tuchomia
Według przekazów źródłowych, w średniowieczu Tuchomie stanowiło „stolicę” osobnego terytorium, którego panem (właścicielem) był możny rycerz Chocimir. Żyjący w pierwszej połowie XIV w. Chocimir, w literaturze historycznej zwany też Chocimierzem lub Kazimierzem z Tuchomia, pochodził z możnego, najpotężniejszego na przełomie XIII i XIV w. pomorskiego rodu Święców. Rodzina ta wywodziła się z okolic Słupska w których posiadała wsie Krępa, Lubuń i Kobylnica oraz nieużytki, na których w XIV w. powstało Łosino.

13/EO
![]() |
GMINA TUCHOMIE 77-133 Tuchomie, ul. Jana III Sobieskiego 16 REFERAT SPRAW OBYWATELSKICH, OBRONNYCH I WOJSKOWYCH |
Nr karty: 13/EO |
KARTA USŁUG |
NADANIE NUMERU PORZĄDKOWEGO NIERUCHOMOŚCI
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Urząd Gminy w Tuchomiu
77-133 Tuchomie, ul. Jana III Sobieskiego 16, pokój nr 5.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Zawiadomienie o nadaniu numeru porządkowego nieruchomości do 1 miesiąc.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Brak trybu odwoławczego.
INFORMACJE DODATKOWE:
KOMÓRKA ODPOWIEDZIALNA DO ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Referat Spraw Obywatelskich, Obronnych i Wojskowych, pok. nr 9, tel. 59-821-50-54.
PODSTAWA PRAWNA:
OPŁATY:
Nie podlega opłacie.
ZAKRES ŚWIADCZONEJ USŁUGI:
Nadanie numeru porządkowego nieruchomości.
DOKUMENTY NIEZBĘDNE DO ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Nadanie numeru porządkowego nieruchomości.
DOKUMENTY NIEZBĘDNE DO ZAŁATWIENIA SPRAWY:
- Wniosek o nadanie numeru porządkowego nieruchomości z załącznikami:
- mapa ewidencyjna lub sytuacyjno-wysokościowa.
Wzory dokumentów:
- wniosek o nadanie numeru porządkowego nieruchomości.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Urząd Gminy w Tuchomiu
77-133 Tuchomie, ul. Jana III Sobieskiego 16, pokój nr 5.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Zawiadomienie o nadaniu numeru porządkowego nieruchomości do 1 miesiąc.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Brak trybu odwoławczego.
INFORMACJE DODATKOWE:
- Wójt ustala numery porządkowe, budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, z urzędu lub na wniosek zainteresowanych i zawiadamia o tych ustaleniach właścicieli nieruchomości lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które tymi nieruchomościami władają.
-
Numery porządkowe dotyczące budynków wybudowanych lub prognozowanych
na nieruchomościach przyległych do ulicy położonej na granicy gminy lub przyległej
do tej granicy ustalają, w drodze porozumienia, właściwi miejscowo wójtowie. - Numery porządkowe nowo budowanych budynków, niewykazanych w ewidencji, budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, ustala się przed rozpoczęciem ich użytkowania.
- Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.
- Na ww. tabliczce oprócz numeru porządkowego zamieszcza się również nazwę ulicy, a w miejscowościach bez ulic albo posiadających ulice bez nazw – nazwę miejscowości.
Odbiór dokumentów: odbiór osobisty lub przez osobę trzecią za upoważnieniem - pokój nr 9, wysyłka pocztą.
KOMÓRKA ODPOWIEDZIALNA DO ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Referat Spraw Obywatelskich, Obronnych i Wojskowych, pok. nr 9, tel. 59-821-50-54.
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t. j. Dz.U. Z 2017 r., poz. 2101 z późn. zm. ).
- Rozporządzenie Ministra Rozowju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów ( Dz. U. z 2021 r. poz. 1368).
OPŁATY:
Nie podlega opłacie.
Pliki do pobrania:
Stopka
Na skróty
Dla mieszkańców
Kontakt
Urząd Gminy w Tuchomiu
ul. Jana III Sobieskiego 16
77-133 Tuchomie
NIP Gminy: 842 16 63 742
NIP Urzędu: 842 00 08 917
Telefon: (59) 821 50 40
biuro@tuchomie.pl
www.tuchomie.pl
Konto główne:
05932100010000182120000020
Opłaty śmieciowe:
98932100010000182120000480
Godziny pracy:
poniedziałek: 8:00-16:00
wtorek-piątek: 7:00-15:00
ul. Jana III Sobieskiego 16
77-133 Tuchomie
NIP Gminy: 842 16 63 742
NIP Urzędu: 842 00 08 917
Telefon: (59) 821 50 40
biuro@tuchomie.pl
www.tuchomie.pl
Konto główne:
05932100010000182120000020
Opłaty śmieciowe:
98932100010000182120000480
Godziny pracy:
poniedziałek: 8:00-16:00
wtorek-piątek: 7:00-15:00
design by fast4net