Narzędzia
Menu lewe
Czy wiesz, że ...
Herb gminy
Przedstawia rycerza w posrebrzanej zbroi w pozycji stojącej. W prawej ręce trzyma miecz, w lewej tarczę mającą kształt zbliżony do trójkąta. Na głowie ma hełm zakończony małym krzyżykiem. Cała postać uwieczniona jest na tarczy, której połowa lewa jest zielona, a prawa niebieska. Barwa zielona oznacza roślinność natomiast niebieska wodę i powietrze.

1/USC
![]() |
GMINA TUCHOMIE 77-133 Tuchomie, ul. Jana III Sobieskiego 16 URZĄD STANU CYWILNEGO |
Nr karty: 1/USC |
KARTA USŁUG |
SPROSTOWANIE AKTU STANU CYWILNEGO
ZAKRES ŚWIADCZONEJ USŁUGI:
Sprostowanie aktu stanu cywilnego.
DOKUMENTY NIEZBĘDNE DO ZAŁATWIENIA SPRAWY:
- Wypełniony formularz wniosku.
- Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
- Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu). W sytuacji składania wniosku w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem weryfikowanym kwalifikowanym certyfikatem lub podpisem elektronicznym złożonym z wykorzystaniem Profilu Zaufanego ePUAP (za pośrednictwem ePUAP), dostarczenie dokumentu tożsamości do wglądu nie jest wymagane. W pozostałych sytuacjach dowód osobisty lub inny dokument tożsamości może być okazywany przy składaniu wniosku, w trakcie prowadzonego postępowania lub przy odbiorze dokumentu kończącego sprawę.
- Uwierzytelniony odpis, wypis lub uwierzytelniona reprodukcja aktu stanu cywilnego (dotyczy sprostowania na podstawie materiałów archiwalnych).
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Wzory dokumentów:
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Urząd Gminy w Tuchomiu
77-133 Tuchomie, ul. Jana III Sobieskiego 16, pokój nr 10
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
W terminie do 1 miesiąca od złożenia kompletnego wniosku wydawany jest odpis zupełny aktu stanu cywilnego potwierdzający sprostowanie aktu stanu cywilnego bądź decyzja o odmowie dokonania ww. sprostowania. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy..
TRYB ODWOŁAWCZY:
- Odwołanie Tryb odwoławczy występuje tylko w przypadku wydania decyzji o odmowie sprostowania aktu stanu cywilnego.
-
Odwołanie wnosi się do Wojewody w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
- Poprzez skrzynkę kontaktową ePUAP, o ile Odwołujący posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub Profil Zaufany ePUAP.
- Pisemnie pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
- O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.
- Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
INFORMACJE DODATKOWE:
- Akt stanu cywilnego, który zawiera dane niezgodne z danymi zawartymi w aktach zbiorowych rejestracji stanu cywilnego lub z innymi aktami stanu cywilnego, o ile stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych, albo z zagranicznymi dokumentami stanu cywilnego, podlega sprostowaniu przez kierownika urzędu stanu cywilnego, który go sporządził.
- Sprostowania aktu stanu cywilnego dokonuje się na wniosek osoby, której ten akt dotyczy, lub jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej w tym interes prawny lub prokuratora, w formie czynności materialno-technicznej.
- W celu dokonania sprostowania należy złożyć stosowny wniosek.
KOMÓRKA ODPOWIEDZIALNA I OSOBA WŁAŚCIWA DO ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Referat Spraw Obywatelskich, Obronnych i Wojskowych,
Robert Żmuda Trzebiatowski, tel. 59 821 50 44
PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2014 r. poz. 1741, z późn. zm.).
OPŁATY:
- Opłata skarbowa za wydanie odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego potwierdzającego sprostowanie: 39 PLN.
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
- Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
Pliki do pobrania:
Stopka
Na skróty
Dla mieszkańców
Kontakt
Urząd Gminy w Tuchomiu
ul. Jana III Sobieskiego 16
77-133 Tuchomie
NIP Gminy: 842 16 63 742
NIP Urzędu: 842 00 08 917
Telefon: (59) 821 50 40
biuro@tuchomie.pl
www.tuchomie.pl
Konto główne:
05932100010000182120000020
Opłaty śmieciowe:
98932100010000182120000480
Godziny pracy:
poniedziałek: 8:00-16:00
wtorek-piątek: 7:00-15:00
ul. Jana III Sobieskiego 16
77-133 Tuchomie
NIP Gminy: 842 16 63 742
NIP Urzędu: 842 00 08 917
Telefon: (59) 821 50 40
biuro@tuchomie.pl
www.tuchomie.pl
Konto główne:
05932100010000182120000020
Opłaty śmieciowe:
98932100010000182120000480
Godziny pracy:
poniedziałek: 8:00-16:00
wtorek-piątek: 7:00-15:00
design by fast4net