Narzędzia
Menu lewe
Czy wiesz, że ...
Dominum tuchomskie
W Skład tuchomskiego klucza dóbr rycerskich (dominium), czyli zespołu kilku wsi, początkowo wchodziły Tuchomie, Tuchomko i Borzytuchom. Pierwszy raz zostały one wymienione w 1315 r. jako „trzy wsie o nazwie Tuchom" („tres villas nuncupatas Tuchom"). W tym bowiem roku margrabia brandenburski, Waldemar, wystawił przywilej synom Wawrzyńca potwierdzający ich majątek ziemski. „Trzy Tuchomia" przypadły w udziale Chocimirowi, który w kolejnych latach dążył do jak najpełniejszego zagospodarowania swojej posiadłości.

4/USC
![]() |
GMINA TUCHOMIE 77-133 Tuchomie, ul. Jana III Sobieskiego 16 URZĄD STANU CYWILNEGO |
Nr karty: 4/USC |
KARTA USŁUG |
WYDANIE ODPISU AKTU STANU CYWILNEGO
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Urząd Gminy w Tuchomiu
77-133 Tuchomie, ul. Jana III Sobieskiego 16, pokój nr 10
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
TRYB ODWOŁAWCZY:
INFORMACJE DODATKOWE:
KOMÓRKA ODPOWIEDZIALNA I OSOBA WŁAŚCIWA DO ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Referat Spraw Obywatelskich, Obronnych i Wojskowych,
Robert Żmuda Trzebiatowski, tel. 59 821 50 44
PODSTAWA PRAWNA:
OPŁATY:
ZAKRES ŚWIADCZONEJ USŁUGI:
Wydanie odpisu aktu stanu cywilnego.
DOKUMENTY NIEZBĘDNE DO ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Wydanie odpisu aktu stanu cywilnego.
DOKUMENTY NIEZBĘDNE DO ZAŁATWIENIA SPRAWY:
- Wypełniony formularz wniosku.
- Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
- Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu).
- Dokument wykazujący interes prawny – w przypadku osób, które nie są rodzicami, dziadkami, dziećmi, wnukami, rodzeństwem lub małżonkiem osoby, której akt dotyczy.
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Wzory dokumentów:
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Urząd Gminy w Tuchomiu
77-133 Tuchomie, ul. Jana III Sobieskiego 16, pokój nr 10
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
- Jeżeli kompletny wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego zostanie złożony do kierownika urzędu stanu cywilnego, w którym nastąpiła rejestracja zdarzenia (urodzenie, małżeństwo, zgon) odpis wydaje się w ciągu 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
- Jeżeli kompletny wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego zostanie złożony do kierownika urzędu stanu cywilnego, w którym nie nastąpiła rejestracja zdarzenia (urodzenie, małżeństwo, zgon) odpis wydaje się w ciągu 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
- Odmowa wydania odpisu aktu stanu cywilnego następuje w formie decyzji administracyjnej, wydanej w terminie 1 miesiąca, a w szczególnie skomplikowanych sprawach nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
-
Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
- Poprzez pocztę tradycyjną.
- Osobiście w siedzibie urzędu.
- O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
TRYB ODWOŁAWCZY:
- Tryb odwoławczy występuje tylko w przypadku wydania decyzji o odmowie wydania odpisu aktu stanu cywilnego.
-
Odwołanie wnosi się do Wojewody w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
- Poprzez skrzynkę kontaktową ePUAP, o ile Odwołujący posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub Profil Zaufany ePUAP.
- Pisemnie pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
- O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.
- Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
INFORMACJE DODATKOWE:
- Z rejestru stanu cywilnego wydaje się:
- Odpisy zupełne, skrócone i wielojęzyczne aktu stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu),
- Odpis zupełny stanowi dosłowne powtórzenie treści aktu stanu cywilnego wraz ze wszystkimi wzmiankami dodatkowymi.
- Odpis skrócony aktu stanu cywilnego zawiera treść aktu stanu cywilnego uwzględniającą treść wzmianek dodatkowych.
-
Odpis aktu stanu cywilnego wydaje się na wniosek:
- Osoby, której akt dotyczy.
- Wstępnego (rodzica, dziadka, babci), zstępnego (dziecka, wnuka), rodzeństwa, małżonka.
- Przedstawiciela ustawowego, opiekuna.
- Osoby , która wykaże w tym interes prawny.
- Sądu, prokuratury.
- Organizacji społecznej, jeżeli jest to zgodne z ich celem statutowym i przemawia za tym interes społeczny
- Organom administracji publicznej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań.
- W celu uzyskania odpisu aktu stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu) należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi załącznikami do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego.
KOMÓRKA ODPOWIEDZIALNA I OSOBA WŁAŚCIWA DO ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Referat Spraw Obywatelskich, Obronnych i Wojskowych,
Robert Żmuda Trzebiatowski, tel. 59 821 50 44
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2014 r. poz. 1741, z późn. zm.).
- Konwencja nr 16 Międzynarodowej Komisji Stanu Cywilnego sporządzona w Wiedniu 8 września 1976 r. dotycząca wydawania wielojęzycznych odpisów aktów stanu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 166, poz. 1735).
OPŁATY:
-
Opłata skarbowa za wydanie:
- Odpisu skróconego aktu stanu cywilnego: 22 PLN.
- Odpisu skróconego wielojęzycznego aktu stanu cywilnego: 22 PLN.
- Odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego: 33 PLN.
- Odpis skrócony aktu stanu cywilnego wydawany z urzędu, bezpośrednio po sporządzeniu aktu urodzenia, małżeństwa i zgonu, osobie zgłaszającej to zdarzenie, nie podlega opłacie skarbowej.
- Odpisy wydawane w sprawach dokumentów stwierdzających tożsamość oraz w sprawach Karty Dużej Rodziny są zwolnione z opłaty skarbowej.
- Odpisy wydawane do m.in. świadczeń rodzinnych, socjalnych, celów szkolnych nie podlegają opłacie skarbowej.
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
- Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
- Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
Pliki do pobrania:
Stopka
Dla mieszkańców
Kontakt
Urząd Gminy w Tuchomiu
ul. Jana III Sobieskiego 16
77-133 Tuchomie
Telefon: (059) 821 50-40
E-mail: biuro@tuchomie.pl
WWW: www.tuchomie.pl
Nr konta:
05932100010000182120000020
Godziny pracy Urzędu Gminy
poniedziałek: 8:00 - 16:00
wtorek-piątek: 7:30 - 15:30
ul. Jana III Sobieskiego 16
77-133 Tuchomie
Telefon: (059) 821 50-40
E-mail: biuro@tuchomie.pl
WWW: www.tuchomie.pl
Nr konta:
05932100010000182120000020
Godziny pracy Urzędu Gminy
poniedziałek: 8:00 - 16:00
wtorek-piątek: 7:30 - 15:30
design by fast4net