Narzędzia
Menu lewe
Czy wiesz, że ...
Dominum tuchomskie
W Skład tuchomskiego klucza dóbr rycerskich (dominium), czyli zespołu kilku wsi, początkowo wchodziły Tuchomie, Tuchomko i Borzytuchom. Pierwszy raz zostały one wymienione w 1315 r. jako „trzy wsie o nazwie Tuchom" („tres villas nuncupatas Tuchom"). W tym bowiem roku margrabia brandenburski, Waldemar, wystawił przywilej synom Wawrzyńca potwierdzający ich majątek ziemski. „Trzy Tuchomia" przypadły w udziale Chocimirowi, który w kolejnych latach dążył do jak najpełniejszego zagospodarowania swojej posiadłości.

1/RG
![]() |
GMINA TUCHOMIE 77-133 Tuchomie, ul. Jana III Sobieskiego 16 REFERAT GOSPODARCZY |
Nr karty: 1/RG |
KARTA USŁUG |
PODZIAŁ NIERUCHOMOŚCI
ZAKRES ŚWIADCZONEJ USŁUGI:
Możliwość dokonania podziału nieruchomości
DOKUMENTY NIEZBĘDNE DO ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Możliwość dokonania podziału nieruchomości
DOKUMENTY NIEZBĘDNE DO ZAŁATWIENIA SPRAWY:
- Wypełniony formularz wniosku (druk do pobrania w Referacie Gospodarczym – pokój nr 3 lub na stronie www.bip.tuchomie.pl )
- Dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości (odpis księgi wieczystej) – nie dotyczy podziałów dokonanych z urzędu.
- Wypis z katastru nieruchomości i kopię mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi.
- Ostateczna decyzja o warunkach zabudowy, w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (jeżeli była wydana).
- Rzuty poszczególnych kondygnacji wraz z zaznaczoną linią rozgraniczającą budynek na dwie odrębne wykorzystywane części (w przypadku podziału budynku).
- Przedstawioną w formie graficznej w kolorze czerwonym lub w formie opisowej propozycję sposobu zapewnienia dostępu projektowanych do wydzielenia działek gruntu do drogi publicznej.
- Pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na wstępny podział nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
- Mapę z projektem podziału wykonaną przez uprawnionego geodetę na kopii mapy zasadniczej (po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron postępowania).
- w przypadku załatwiania sprawy za pośrednictwem pełnomocnika, pełnomocnik dołącza do wniosku oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Urząd Gminy w Tuchomiu
77-133 Tuchomie, ul. Jana III Sobieskiego 16, pok. nr 3
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
- Wydanie postanowienia opiniującego wstępny projekt podziału nieruchomości następuje niezwłocznie w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania administracyjnego.
- Sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego załatwiane są nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Zażalenie i odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku, za pośrednictwem Wójta Gminy Tuchomie, który wydał postanowienie lub decyzję.
Zażalenie wnosi się w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia stronie.
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie.
INFORMACJE DODATKOWE:
ETAP I
- wstępny projekt podziału – opracowany na kopii mapy zasadniczej a w przypadku jej braku na mapie katastralnej (ewidencyjnej)
- dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości
- wypis i wyrys z katastru nieruchomości
- decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu – w przypadku braku planu zagospodarowania
ETAP II
- mapa z projektem podziału przyjęta do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
- protokół z przyjęcia granic nieruchomości
- wykaz zmian gruntowych
- wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
Zażalenie i odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku, za pośrednictwem Wójta Gminy Tuchomie, który wydał postanowienie lub decyzję.
Zażalenie wnosi się w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia stronie.
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie.
INFORMACJE DODATKOWE:
ETAP I
- wstępny projekt podziału – opracowany na kopii mapy zasadniczej a w przypadku jej braku na mapie katastralnej (ewidencyjnej)
- dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości
- wypis i wyrys z katastru nieruchomości
- decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu – w przypadku braku planu zagospodarowania
ETAP II
- mapa z projektem podziału przyjęta do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
- protokół z przyjęcia granic nieruchomości
- wykaz zmian gruntowych
- wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Złożyć bezpośrednio w Urzędzie Gminy w Tuchomie w godzinach jego pracy.
- Brak możliwości złożenia wniosku drogą elektroniczną.
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
KOMÓRKA ODPOWIEDZIALNA I OSOBA WŁAŚCIWA DO ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Referat Gospodarczy
Natalia Świtalska - Podinspektor ds. gospodarowania gminnym zasobem nieruchomości i planowania przestrzennego,
tel. 59 82 150 42
PODSTAWA PRAWNA:
KOMÓRKA ODPOWIEDZIALNA I OSOBA WŁAŚCIWA DO ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Referat Gospodarczy
Natalia Świtalska - Podinspektor ds. gospodarowania gminnym zasobem nieruchomości i planowania przestrzennego,
tel. 59 82 150 42
PODSTAWA PRAWNA:
- art. 92÷100 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r., poz. 2204 ze zm.),
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 roku w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. Nr 268, poz. 2663),
- art. 35 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.).
OPŁATY:
Nie podlega opłacie skarbowej.
Nie podlega opłacie skarbowej.
Pliki do pobrania:
Stopka
Na skróty
Dla mieszkańców
Kontakt
Urząd Gminy w Tuchomiu
ul. Jana III Sobieskiego 16
77-133 Tuchomie
NIP Gminy: 842 16 63 742
NIP Urzędu: 842 00 08 917
Telefon: (59) 821 50 40
biuro@tuchomie.pl
www.tuchomie.pl
Konto główne:
05932100010000182120000020
Opłaty śmieciowe:
98932100010000182120000480
Godziny pracy:
poniedziałek: 8:00-16:00
wtorek-piątek: 7:00-15:00
ul. Jana III Sobieskiego 16
77-133 Tuchomie
NIP Gminy: 842 16 63 742
NIP Urzędu: 842 00 08 917
Telefon: (59) 821 50 40
biuro@tuchomie.pl
www.tuchomie.pl
Konto główne:
05932100010000182120000020
Opłaty śmieciowe:
98932100010000182120000480
Godziny pracy:
poniedziałek: 8:00-16:00
wtorek-piątek: 7:00-15:00
design by fast4net